Snapshot 14w29a/b

Cześć. Dzisiejszy snapshot podobnie jak nowa wersja Minecraft Pocket Edition skierowany jest głównie w kierunku naprawy aktualnych błędów. Dodatkowo zaimplementowano VBO. Zapraszam do lektury.

Błędy naprawione w snapshocie 14w29b

  • gracze tracili statystyki dotyczące CommandStats{} po śmierci
  • fałszywi gracze nie pokazywali się na pasku bocznym scoreboard

Błędy naprawione w snapshocie 14w29a

  • potwory nie spawnowały się blisko strumieni wody jeżeli ich współrzędne były ujemne
  • efekt mikstury nie pokazywał się w menu ekwipunku jeżeli został on nadany w czasie gdy był otworzony przez gracza
  • głód uniemożliwiał spanie w łóżku na poziomie peaceful
  • trzymanie mapy w czasie trwania efektu niewidzialności ciągle pokazuje (innym graczom) trzymające ją ręce
  • stojąc idealnie na koordynatach X:0 Y:0 niemożliwym było zniszczenie lub postawienie bloku w kierunku północno-wschodnim
  • zombie i szkielety nie płonęły jeżeli stały na półpłytkach
  • można było przerobić blok wygładzonego piaskowca w taki sam blok
  • wózki nie były przenoszone przez wodę
  • skrzynki oraz tabliczki nie wyświetlały animacji niszczenia
  • błędy w trakcie teleportacji dotyczące pozycji głowy
  • nie działała opcja wyłączenia nameTagVisibility dla spectatorów
  • canPickUpLoot oraz customNameVisible nie działały
  • nie można było dodać fałszywych graczy lub nazwanego entity do drużyn
  • hoppery i droppery nie wyciągały wiadra wody z pieca
  • gracz otrzymywał wiadomość od serwera przy każdej zmianie trybu gry nawet, jeżeli sendCommandFeedback ustawione było na false
  • tory z detektorem zawsze renderowane były jako niezasilone nawet, jeżeli były zasilone
  • komenda /particle nie działała
  • komenda /title powodowała błędy pojawiające się tylko w konsoli serwera
  • mob spawnery mnożyły minimalny lub maksymalny czas opóźnienia odrodzania moba przez 10
  • skrzynie w piramidach zawsze były skierowane na północ
  • klient gry zawieszał się na około sekundę gdy któryś z chunków w jego polu widzenia odładowywał się
  • komendy /fill oraz /setblock nie działały na ender chesty
  • czasami scoreboard pokazywał najniższe wyniki zamiast najwyższych

VBO

Mojang wraz z naprawianiem kolejnych błędów pracuje nad optymalizacją gry. Dodany został VBO (Vertex Buffer Objects) czyli bufor wierzchołków obiektów. Należy włączyć go w opcjach wideo gry. Niestety ta funkcja nie jest obsługiwana przez wszystkie karty graficzne. Teoretycznie ilość fpsów powinna wzrosnąć od około 5 do 10 procent. Mojang zapewnia także, że kolejne snapshoty będą poprawiały działanie tej funkcjonalności.

To wszystko na dzisiaj, cześć.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *